2013. január 3., csütörtök

Közkívánatra - Kreatív ajándék zsugorkából

Idén elég sok minden történt velem, az egyik talán legfontosabb az, hogy március végén az korábban abbahagyott blogot friss lendülettel és nagyon-nagy lelkesedéssel újraindítottam és felfrissítettem. Most, így visszatekintve azt kell mondanom: az év egyik legjobb döntése volt! Rengeteg új ismeretséget kötöttem általa, olyan embereket ismerhettem meg, akik nagyon sokat jelentenek számomra, akiknek a barátságát és támogatását sohasem fogom tudni  eléggé megköszönni. Annyi biztatást, annyi segítséget kaptam Tőletek, amire soha az életben nem számítottam. Visszaadtátok a hitem az emberi jóságba és ennél nagyobb ajándékot sosem kaphattam volna Tőletek! Nagyon hálás vagyok!

Ezt próbáltam megköszönni néhány embernek - korántsem elegendőnek!!! - karácsony előtt azzal, hogy adok nekik valamit belőlem, a blogomból, Roniból.... Nem igazán tartom magam sablonos embernek és nem is nagyon szeretem a mindennapos dolgokat, így próbáltam valami igazán egyedit és sajátosat ajándékozni, amiből mindig tudja majd mindenki, hogy tőlem kapta. ..
S mivel elsősorban anyuka vagyok és így naprakész mindenfajta kreatív tevékenységből,  egyből jött az ötlet: olyan képeslapot készítek Nektek, aminek minden részletét én készítettem, és ráadásként még a blogomat is képviseltetem rajta...

Így született meg a blog legfőbb motívumait viselő gombok mint karácsonyfadíszek ötlete... 
S mivel igen sokan voltatok, akik kérték: meséljem már el, hogy ez hogy készült, úgy gondoltam, megosztom Veletek születésük történetét: )

Első körben a gombokat ötlöttem ki: úgy gondoltam, hogy zsugorfóliából fogom elkészíteni őket, mert azt már korábban is kipróbáltuk és nagyon tetszett a "működése" ...Ez egy átlátszó fólia, aminek az egyik oldala előre meg van csiszolva. Nos, erre a felére lehet rajzolni, írni, színezni. Aztán a mintát kivágva az előmelegített sütőbe betenni és megsütni. Bizony, megsütni. A fólia ugyanis a meleg hatására kb. ötödére zsugorodik és egy kemény, merev, műanyagszerű anyag válik belőle: akár gomb is, ha előre kilyukasztjuk. 
Tehát megálmodtam a gombok mintáit, megrajzoltam, kiszíneztem és megsütöttem. Íme a folyamat:


1. lépés - megrajzoltam, kiszíneztem, majd kivágtam a fóliából a mintát - aztán két kis lyukat fabrikáltam rá, mint egy gombon, ügyelve arra, hogy a sütés közben a főlia - és a lyuk is- összemegy


2. lépés  - a sütés. Nem kell megijedni, a hő hatására a fólia először teljesen összegömbölyödik, bakunkorodik, de a művelet végeztével újra kisimul. Mikor ez megtörtént - úgy 3 perc után - akkor kivehetjük a sütőből. A fólia melegen még kiegyengethető...


Íme a végeredmény - apró, kis kézzel rajzolt gombok a blog motívumaival.

Ez így tetszett is, jó is volt, viszont iszonyú sok ideig tartott ezt a 3 db kis gombocskát megcsinálni, amit mindössze egy laphoz használhattam fel. Ezért mást kellett kitalálnom: a képeket nyomtatni kell! Igen ám, de a zsugorfóliára nem lehet nyomtatni, a tinta szétfolyik ugyanis a lapon (kipróbáltam!). Ekkor ugrottam be a kreatív hobbiboltba újat venni az elpazarolt helyett. és láttam meg a tintasugaras nyomtatókhoz ajánlott hőre keményedő papírt! Az elv ugyanaz, mint a zsugorka esetén, annyi különbséggel, hogy ez nem átlátszó, hanem egyszínű fehér, de a végeredmény szempontjából nekem ez most mindegy volt... Hazavittem hát, és indult a második forduló:


1. lépés - szerkesztés és nyomtatás - nagyon szép, nem igaz? :)


2. lépés - a sütés - íme, ez a papír is teljesen összepöndörödött a hő hatására! Ijesztő...


És íme a végeredmény - a kész kis gombok és biléták - majdnem végső stádiumukban


és hadrendben :)

Miután a gombok mind elkészültek, a képeslapok legyártása következett. Ehhez mindenféle színes és mintás kartonra, ollóra, vonalzóra és ragasztópisztolyra volt szükségem. Ez utóbbi teljesen új volt, amivel gyermekeim kedves édesapja lepett meg, és olyannyira szuperszónikus, hogy első ránézésre azt sem tudtam megmondani, hogy hol kell bedugni :) Szóval eltartott vagy fél óráig, amíg ezt összeraktam és beüzemeltem, de aztán úgy ment vele a munka, mint a karikacsapás! 

1 lépés - a kellékek beszerzése és előkészítése, sablonok legyártása...



2. lépés - a képeslapok elkészítése - mivel nem szeretem ugyanazt a dolgot mindig ugyanúgy csinálni, minden egyes képeslap más és más lett, éppen olyan, ami éppen eszembe jutott...Kimértem, kivágtam, ragasztottam, aztán szépen, egyesével felvarrogattam a gombokat, hogy a későbbiekben le lehessen esetleg vágni és további felhasználásra kerülhessen .)

És amikor készen lettem...



Indulhatott a csomagolás, borítékolás, postázgatás....:)

Bár a képeslapjaimmal elsősorban boldog karácsonyt szándékoztam kívánni mindenkinek, ezzel a bejegyzéssel viszont engedjétek meg, hogy 

Minden Kedves Olvasómnak Sikerekben, Jó Könyvekben Gazdag Boldog Új Évet kívánjak! Legyen szép a 2013-as évetek is!












5 megjegyzés:

MFKata írta...

Jaj de jóó!!! Köszi :-D

Ott az enyém is... látja mindenki? ;-P

Hisztis Manó írta...

ooo wow:) te olyan kreatív vagy!

Roni olvas írta...

:) Köszönöm! igyekszem! :)

Névtelen írta...

Szia! Zsugorkára szeretnék én is nyomtatni, de nem találom azt a papírt amit mondtál, le tudnád esetleg írni a márkáját és hogy melyik hobbiboltban akadtál rá? Nagyon köszönöm!

Unknown írta...

Szia! Nagyon tuti kis ötlet! Engem is érdekelne a márkája vagy a pontos neve ennek a hőre keményedő papírnak,mert a netre beírva sajnos nem talál ilyet. Köszönöm :)

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates